Doorgaan naar hoofdcontent

Uitgelicht

Juni 2023 - Van Borel naar Turkije

Inmiddels zijn de vrijwilligers uit het buitenland weer vertrokken, terug naar Egypte en Amerika. Op de basis is het weer even iets rustiger, maar in de loop van deze maand verwachten we alweer nieuwe teams in Borel. Eerst een DTS-team uit het zuiden van Brazilië, dat een week komt, en daarna een groter team jongeren uit Sao Paulo, die ons een lang weekend komen helpen.   Afgelopen week was Lieke aanwezig bij een landelijke vergadering van JOCUM-leiders uit het hele land, in de staat Sao Paulo, op een grote boerderij. Dit waren bijzondere, inspirerende em bemoedigende dagen. Het is fijn om zo anderen te ontmoeten, die dezelfde visie en missie delen, op verschillende plekken in Brazilië en verspreid over de wereld werken. Centraal stond de nieuwe visie van Loren Cunningham (88), voor de komende jaren voor YWAM (Jeugd met een Opdracht internationaal). Cunningham is de oprichter van YWAM en maakt nog steeds deel uit van het internationale leiderschapsteam van de organisatie. De nieuwe v

Nog 1 maand

Het aftellen is begonnen. Nog 1 maandje en dan vertrek ik weer naar Brazilië, 14 december om precies te zijn. Eind oktober kreeg ik het bericht dat mijn visumaanvraag goed is gekeurd. Dit visum geldt voor 1 jaar, waarna ik 'm in Rio zelf kan verlengen voor nog een jaar. Ik ben erg blij dat dit proces zo goed is verlopen. Bedankt voor meeleven en gebed hiervoor.

A.s. donderdag organiseer ik samen met mijn thuisfrontcommissie een informatie-avond. Deze commissie, nu volop actief, bestaat inmiddels uit 7 enthousiaste personen. We zijn o.a. bezig met fondsenwerving, bijv. door middel van een collecte. Uw betrokkenheid steunt mij enorm. Over de financiën hoef ik mij de eerste maanden zeker geen zorgen te maken. Zo kan ik me helemaal op het werk richten.

Ik heb inmiddels afscheid genomen op m'n werk en de Engelse cursus afgerond, mijn diploma is binnen. Deze laatste weken ga ik nog eens extra van de mensen om mij heen genieten en kijken wat ik verder nog moet regelen, papieren etc., of kopen. De vaccinaties zijn inmiddels ook weer allemaal 'binnen'. Wat mij betreft, kan de reis beginnen!

Hartelijke groet & liefs, Lieke | liekeinrio@gmail.com

Reacties

  1. Goedemorgen Jarige

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag we wensen een heel goed nieuw levensjaar toe.samen met je ouders zus en broer.
    ook als als je de 14e naar Rio vertrekt.Heel veel zegen op je werk toegewenst
    een hartelijke groet van
    Adriaan en Gerda den Hartog en kids

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lieke,

    Kwam toevallig op je weblog terecht! Mooi werk doen jullie toch in Rio! Ik werk zelf met mijn vrouw voor JMEO in de sloppenwijken van Belo Horizonte (kijk maar eens op onze weblog).

    Ik hoop dat je weer veilig aangekomen bent, en veel zegen in Rio, de stad heeft het, zeker nu, ontzettend nodig dat mensen werken voor werkelijke vrede!

    groetjes

    Tijs

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts