Doorgaan naar hoofdcontent

Uitgelicht

Juni 2023 - Van Borel naar Turkije

Inmiddels zijn de vrijwilligers uit het buitenland weer vertrokken, terug naar Egypte en Amerika. Op de basis is het weer even iets rustiger, maar in de loop van deze maand verwachten we alweer nieuwe teams in Borel. Eerst een DTS-team uit het zuiden van Brazilië, dat een week komt, en daarna een groter team jongeren uit Sao Paulo, die ons een lang weekend komen helpen.   Afgelopen week was Lieke aanwezig bij een landelijke vergadering van JOCUM-leiders uit het hele land, in de staat Sao Paulo, op een grote boerderij. Dit waren bijzondere, inspirerende em bemoedigende dagen. Het is fijn om zo anderen te ontmoeten, die dezelfde visie en missie delen, op verschillende plekken in Brazilië en verspreid over de wereld werken. Centraal stond de nieuwe visie van Loren Cunningham (88), voor de komende jaren voor YWAM (Jeugd met een Opdracht internationaal). Cunningham is de oprichter van YWAM en maakt nog steeds deel uit van het internationale leiderschapsteam van de organisatie. De nieuwe v

Op weg naar Rio

Welkom! Met deze blog blijft u op de hoogte van het laatste nieuws over mijn vertrek uit Nederland naar Rio de Janeiro. Ik hoop daar voor meer dan 2 jaar coördinator van een kinderdagverblijf in de favela (=sloppenwijk) Borel te worden. Dit is vrijwilligerswerk. Ik ken Borel al sinds 2008 en heb daar vanaf dat jaar voor Jeugd met een Opdracht gewerkt met kinderen en jeugd van 0-18 jaar. Ik wil nu en in de toekomst strijden voor rechtvaardigheid in Brazilië. Nu ben ik een paar maanden in Nederland en hoop in september 2010 'terug' te gaan.

De kinderdagopvang, de Espaço Semente, vangt van maandag tot en met vrijdag peuters op die behoren tot de risicogroep. Het is een veilige ruimte (espaço) waar het zaad (semente) van Borel voeding krijgt om te groeien. Naast een Bijbelverhaal, spelen en leren, wordt de peuters een goede maaltijd aangeboden. Op de pagina's waar(om). en hoe | wat. kunt u meer lezen. Lees ook over de muziekschool die ik ondersteun en kom meer te weten over missie, doel en middelen.

U maakt het mogelijk dat ik als coördinator in de kinderopvang aan de slag kan gaan. Voor slechts € 10,- of € 25,- per maand kunt u de opvoeding van de buitengesloten kinderen van Brazilië verrijken. Help mij de reis voorbereiden. Lees meer over hoe u en ik dit samen kunnen realiseren. Door te investeren in de kleinsten pakken we verandering groots aan. Stichting HVC ondersteunt dit project. Via deze stichting zijn uw giften belastingaftrekbaar. Onder sponsor. vindt u meer over de manier waarop u dit vrijwillige werk kunt steunen. Check ook de (nieuwe) links en downloads. Vergeet ook niet mijn projectfolder!

Hartelijke groet en liefs, Lieke | liekeinrio@gmail.com

Reacties

Populaire posts