Doorgaan naar hoofdcontent

Uitgelicht

Juni 2023 - Van Borel naar Turkije

Inmiddels zijn de vrijwilligers uit het buitenland weer vertrokken, terug naar Egypte en Amerika. Op de basis is het weer even iets rustiger, maar in de loop van deze maand verwachten we alweer nieuwe teams in Borel. Eerst een DTS-team uit het zuiden van Brazilië, dat een week komt, en daarna een groter team jongeren uit Sao Paulo, die ons een lang weekend komen helpen.   Afgelopen week was Lieke aanwezig bij een landelijke vergadering van JOCUM-leiders uit het hele land, in de staat Sao Paulo, op een grote boerderij. Dit waren bijzondere, inspirerende em bemoedigende dagen. Het is fijn om zo anderen te ontmoeten, die dezelfde visie en missie delen, op verschillende plekken in Brazilië en verspreid over de wereld werken. Centraal stond de nieuwe visie van Loren Cunningham (88), voor de komende jaren voor YWAM (Jeugd met een Opdracht internationaal). Cunningham is de oprichter van YWAM en maakt nog steeds deel uit van het internationale leiderschapsteam van de organisatie. De nieuwe v

Vertrouwen

De eerste twee weken in Tuiuti zijn goed verlopen. Ik ben al aardig op weg met de registratie van de gegevens van de kinderen van het project. Ik ben op visite geweest bij een paar families en leer de wijk zo steeds beter kennen. Morgen beginnen de lessen/bijeenkomsten met de kinderen weer na ongeveer 2 maanden zomervakantie. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan verlopen en hoe ik hierin het beste mijn steentje kan bijdragen.

Op mijn vrije dagen ben ik in Borel en logeer ik bij Andrea en Neto in huis, de leiders van dit project. Zo maak ik de moeilijkheid mee die zij hebben met de verbouwing van de crèche, die binnen een paar weken afgemaakt moet worden zodat er weer lessen gegeven kunnen worden. Probleem is het geld. Ik heb besloten 1500 euro te lenen voor het betalen van de bouwvakkers van de afgelopen weken. Voor mij is dit een stap in het geloof, omdat dit bedrag gelijk is aan twee maanden onderhoud voor mij. Bovendien probeer ik een beetje te sparen voor mijn trouwplannen met Magno....

Maar ik vertrouw ook hierin op God, en maak me geen zorgen over geld. God ís getrouw. Ik kan het niet aan om te weten dat ik dit geld op de bank heb staan en tegelijkertijd zie dat iemand het nodig heeft. Ik geloof ook dat dit taken zijn van iedere christen als het gaat over de Grote Opdracht: bidden, geven én gaan. Het is niet of het een of het ander, maar alle drie tegelijk. Kiezen wat het beste bij jou past, dáár geloof ik niet in. Ik geloof dat dit een oorzaak is waarom het soms zo moeilijk is voor missionaire werkers, zoals Neto en Andrea, om sponsors te vinden voor hun werk. Ik zie dat Andrea daar erg veel moeite mee heeft op het moment. Het zoeken van steun voor de crèche en het onderhoud van haar eigen familie eist al haar tijd op. Ik vraag jullie om voor haar te bidden!

Jij wilt meehelpen: meer informatie vind je onder sponsor dit werk. of mail mij met je vraag.

Liefs en Gods zegen, Lieke | liekeinrio@gmail.com

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts